⇽ZPÁTKY NA VŠECHNY PROJEKTY
PRAHA SOBĚ
ONLINE KAMPANĚ
„Naše nároky na digitální agenturu byly značné: být během ostré fáze předvolební kampaně dostupný na telefonu téměř 24/7, se stejným nasazením ohlídat stabilní kvalitu výstupů i výkonnostní složku komunikace a k tomu mít přehled a opravdový zájem o témata jako je územní rozvoj či sociální politika. Lidi z Digital Ant tohle splnili více než na výbornou. Díky nim se naše témata dostala ke statisícům Pražanů, rozvířila diskuze o budoucnosti hlavního města a na magistrátu PRAHA SOBĚ se 13 křesly v zastupitelstvu nastartovala skutečnou změnu.“
— Matěj Křístek, manažer online kampaně —
.
Kampaň, pod kterou se můžeme podepsat
Před zahájením ostré fáze předvolební kampaně jsme kompletně přebrali realizaci její online části. A už během jediného týdne jsme dokázali pětinásobně zvýšit její výkon.
Strategicky jsme rozdělili publikum na stovky menších cílovek, abychom ke každému dostali co nejrelevantnější obsah – zároveň jsme tak mohli podle průběžných výsledků optimalizovat výkon a rozdělení rozpočtu. Každý den jsme museli dokázat reagovat na rychle se měnící a často vypjatou situaci před volbami. Z mnoha vyzkoušených kanálů se nám jako nejdůležitější potvrdil Facebook, na němž se nám osvědčily krátké datové animace a klíčové spoty doplnila řada kratších videí (např. Číslo na Čižinského má každý Pražan).
Nakonec se nám společně s týmem PRAHA SOBĚ a velkým nasazení dobrovolníků podařilo dosáhnout na volební výsledek 16,57 %. Zasáhli jsme 700 000 lidí na sítích a na YouTube měla videa PRAHA SOBĚ 600 000 zhlédnutí. To vše segmentovaným cílením, nikoliv kobercovým náletem, a s rozpočtem menším než 2 miliony korun. Kampaň PRAHA SOBĚ z voleb vyšla jako druhá nejefektivnější z pohledu vynaložených prostředků a získaných mandátů.
.
Dle interního vyhodnocení klienta se ukázalo, že rozhodujícím faktorem byl v těchto volbách právě online marketing.